SŁUCHAWKI AIRPODS – 8 NAJCZĘSTSZYCH PROBLEMÓW

Słuchawki AirPods - 8 najczęstszych problemów

Słuchawki AirPods nie działają tak, jak powinny? W przypadku technologii bezprzewodowej, trudno jest zlokalizować źródło problemu, co nie oznacza, że nie można go rozwiązać!

Słuchawki AirPods możesz oczywiście zresetować i ponownie sparować z iPhonem. Jak resetujemy słuchawki AirPods? W pierwszym kroku należy umieścić lewą i prawą wkładkę douszną w obudowie na baterie. Następnie naciśnij i przytrzymaj okrągły przycisk z tyłu obudowy przez około 15 sekund, aż dioda LED zacznie migać. Kolejnym krokiem jest sparowanie słuchawek z telefonem iPhone. Ważna informacja: nie ma potrzeby parowania słuchawek z każdym urządzeniem Apple, gdyż słuchawki automatycznie łączą się z iCloud.

Jednakże doświadczenie podpowiada nam, że źródła problemu należy szukać głębiej niż tylko we włączeniu i wyłączeniu słuchawek. Najpopularniejsze z nich wymieniliśmy w artykule.

1. ZGUBIONE SŁUCHAWKI

Zaczniemy od najmniejszego i najbardziej trywialnego powodu, jakim jest zgubienie słuchawek. Teoretycznie oczywiste ale nie do końca! Słuchawki bezprzewodowe uwielbiają się gubić, a że technologia poszła do przodu to znalezienie ich jest dosyć proste. Przede wszystkim, by zlokalizować AirPods musisz użyć narzędzia Znajdź mój iPhone – to za jego pomocą ustalisz lokalizację. Jeśli AirPods znajdują się w obudowie lub co gorsza nie reagują ze względu na wyczerpaną baterią, to aplikacja pokaże ostatnie, znane miejsce, w którym przebywały.

Żeby zlokalizować słuchawki AirPods należy:

  • wejść na stronę iCloud.com
  • zalogować się i kliknąć w „Znajdź mój iPhone”
  • w górnej części ekranu wybrać rozwijaną listę z wszystkimi urządzeniami
  • wybrać AirPods i sprawdzić ich lokalizację

Jeśli masz pewność, że Twoje słuchawki znajdują się w bliżej nieokreślonym miejscu Twojego domu, kliknij opcję Odtwórz dźwięk i nasłuchuj sygnału dźwiękowego. Ważne! Opcja ta jest nieosiągalna dla wyłączonych i znajdujących się obudowie słuchawek.

2. PROBLEMY AUDIO

Problemy z dźwiękiem mogą oznaczać, że dystans pomiędzy słuchawkami, a Twoim telefonem jest zbyt duży. Jeśli sytuacja powtarza się i w żaden sposób nie jest związana z odległością czy Wi-Fi, powinieneś udać się do serwisu pogwarancyjnego.

3. AUTOMATYCZNE WYKRYWANIE UCHA

Słuchawki AirPods mają wbudowane czujniki zbliżeniowe, dzięki którym domyślnie wykrywają wkładanie i wyciąganie ich z uszu, a także automatycznie odtwarzają lub wstrzymują zawartość. Funkcję automatycznego wykrywania ucha możesz łatwo wyłączyć w Ustawieniach.

4. CZUJNIKI ZBLIŻENIOWE

Są bardzo wrażliwe, dlatego zanim przyniesiesz słuchawki do serwisu upewnij  się, że zarówno Twoje słuchawki, jak i obudowa są czyste. Gdyż to właśnie czystość ma szczególne znaczenie.


 


5. BRAK POŁĄCZENIA AIRPODS Z IPHONE

Jeśli próba podłączenia słuchawek AirPods do iPhone’a nie powiedzie się, umieść je w obudowie i odczekaj około 15 sekund. Po tym czasie wyjmij je i ponownie spróbuj sparować urządzenia. Jeśli sposób okaże się wadliwy, ręcznie wymuś połączenie. Wina może leżeć zarówno po stronie telefonu, jak i słuchawek – gdy wszystko zawiedzie ponowne uruchomienie iPhone powinno pomóc. Jeśli nie – pozostaje Ci wizyta w serwisie.

6. BRAK POŁĄCZENIA AIRPODS Z KOMPUTEREM MAC

Problem ten dotyczy przede wszystkim komputerów starszej generacji. W tym przypadku spróbuj wyłączyć i włączyć Bluetooth i ponownie sparuj urządzenia. Brak reakcji? Zgłoś się do serwisu!

7. PROBLEM Z ŁADOWANIEM SŁUCHAWEK

Najczęściej występujący problem dotyczy ładowania słuchawek. Z jednej strony może być uszkodzona obudowa, z drugiej na początek radzimy sprawdzić kabel zasilania, port Lightning oraz ilości zanieczyszczeń w porcie ładowania, które wbrew pozorom są bardzo ważne. Nawet niewielkie drobinki kurzu mogą spowodować, że Twoje urządzenie nie będzie działać tak, jak powinno.

8. SŁABA ŻYWOTNOŚĆ BATERII

O problemach z baterią pisaliśmy już tutaj – wniosek wysunął się sam. Problem baterii może zarówno dotyczyć wewnętrznych uszkodzeń, temperatury, z jaką przyszło nam się zmagać, lecz także ze względu na częste użytkowanie. Musimy pamiętać, że im częściej będziemy doprowadzać do całkowitego ładowania baterii, tym szybciej zużyje się akumulator litowo-jonowy.


Słuchawki AirPods - 8 najczęstszych problemów

IVITER SERWIS

W powyższym artykule przedstawiliśmy 8 najczęściej występujących problemów i sposoby na szybkie ich rozwiązanie. Większość z nich dotyczy ponownego uruchomienia urządzenia lub połączenia Bluetooth. Natomiast należy pamiętać, że jeśli problem nasila się i powraca, to koniecznie należy odwiedzić serwis pogwarancyjny.


ZAUFALI NAM