GWARANCJA APPLE – PRAWDA CZY MIT

GWARANCJA APPLE - PRAWDA CZY MIT

Gwarancja: Słowo-Którego-Nie-Wolno-Wymawiać, śni się po nocach każdemu posiadaczowi wszelkiej elektroniki, sygnowanej tak bardzo charakterystycznym – i wydawać, by się mogło niewinnym – jabłuszkiem.

Nieustający i wieczny problem tych, którym zależy na dobrym designie i dobrej funkcjonalności. Działający sprzęt to podstawa, zwłaszcza jeśli wydaje się na niego niemałe pieniądze.

Wyobraźcie sobie, że kupujecie samochód w autoryzowanym salonie. Po tygodniu użytkowania, okazuje się, że super, hiper funkcja masaży foteli, nie działa, tak jak powinna. Co robicie? Wracacie do salonu, oddajecie samochód w ręce fachowców, otrzymujecie auto zastępcze i po kilku dniach odbieracie swoje cacko. Koszt tej przykrej sytuacji wynosi 0 zł. Brzmi prosto, prawda?

Lecz nie dla Apple. Lista skarg i zażaleń użytkowników jest naprawdę imponująca, a ilość zapytań o serwisy pogwarancyjne – spora. Gdyż okazuje się, że oddanie dowolnego sprzętu na gwarancję, nie jest tak banalne, jakby się to mogło wydawać.

TEORIA A PRAKTYKA

W teorii – według przepisów o ochronie praw konsumenta dostępnych na stronie producenta – polskim użytkownikom produktów Apple przysługuje roczna gwarancja. W praktyce nie obejmuje ona podstawowych uszkodzeń wynikłych z codziennego użytkowania produktów.

A będą to:

  • części, które zużywają się z upływem czasu, takie jak baterie lub powłoki ochronne, chyba że uszkodzenia powstały w wyniku wad materiałowych lub wad wykonania;
  • drobnych uszkodzeń, w tym zadrapań, wgnieceń lub pęknięć plastikowych elementów portów.

Wszystko byłoby proste, gdyby nie fakt, że większość z tych usterek może powstać w wyniku wad fabrycznych, a nie z powodu upływu czasu i nadmiernej eksploatacji urządzenia. Szybko rozładowująca się bateria, delikatne zarysowania na obudowie czy niesprawne gniazdo słuchawkowe, to najczęściej zgłaszane problemy i z równą częstotliwością skutecznie odrzucane przez Apple. Wina jest Twoja, gdyż nadmiernie korzystasz z telefonu. Ogranicz czas spędzony przed ekranem, wyłącz wszystkie aplikacje, a najlepiej pozostaw telefon w oryginalnym pudełku w oczekiwaniu na lepsze jutro.

Jako, że wierzymy w lepszy świat i uczciwość polskich konsumentów, raczej w wątpliwość poddajemy sytuacje, w których to konsument celowo udaje się do punktu Apple tylko po to, by wymyślić historyjkę, w której iPhone dostał nóżek i przypadkiem znalazł się w basenie pełnym wody. Uszkodzenia mechaniczne powstałe na skutek winy użytkownika, są jasne jak sierpniowe słońce w beskidzkich górach. Natomiast przykry jest fakt, że Apple często gwarancji nie uznaje, zrzucając winę na karb powyższych uszkodzeń. Przykre podwójnie, zwłaszcza, że u konkurencji takie uszkodzenia wliczają się w warunki umowy gwarancyjnej.

GWARANCJA APPLE - PRAWDA CZY MIT iviter serwis iviterapple iviter

IVITER SERWIS

Zamiast powoływać się na warunki gwarancyjne w punktach Apple, możecie pójść okrężną drogą i skorzystać z rękojmi, jaką daje Wam sprzedawca, tj. dwuletniej ochrony zakupionego sprzętu (według dyrektywy UE). Lecz znowu – nie wszystko jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Sprzedawcy niechętnie naprawiają czy wymieniają popsuty sprzęt. W tym przypadku spór będzie toczył się na polu udowodnienia sprzedawcy, że wada produktu jest istotna. Myślicie, że to takie łatwe? Niekoniecznie.

Ostatecznie zostajecie z zepsutym sprzętem i zszarganymi nerwami, a nawet i pozostawionymi pieniędzmi u polecanego prawnika. Szkoda zachodu. Jeśli Apple odrzuci wasze roszczenia gwarancyjne, a sprzedawca nie będzie wykazywał zaangażowania, lepiej od razu udajcie się na Plac Konstytucji 5 (Warszawa) do naszego serwisu Iviter Apple.

Jeśli nie obejmuje Cię gwarancja nic straconego – nasi fachowcy w przeciągu 3 dni roboczych od pozostawionego sprzętu, całkowicie bezpłatnie przygotują diagnozę i wycenę naprawy.

Przyjdź do serwisu mieszczącego się w Warszawie, przy Placu Konstytucji 5 lub zadzwoń – 22 290 41 14.

Rozwiążemy każdy Twój problem, a w szczególności zajmiemy się:

  1. Naprawą iPhone – m.in. wymienimy baterie, złącza ładowania, gniazda słuchawkowe, przyciski, moduły aparatów, głośniki, anteny, mikrofony i wiele więcej!
  2. Naprawą Macbook – m.in. wymienimy gniazda, dyski twarde, ekrany i klawiatury. Wyczyścimy wentylatory i przywrócimy utracona sprawność.
  3. Naprawą iMac – m.in. wymienimy procesory, dyski HDD, SSD. Usuwamy zanieczyszczenia i instalujemy systemy operacyjne.
  4. Naprawą iPad – m.in. serwisujemy uszkodzone mechanicznie i elektronicznie wyświetlacze LCD oraz popękane obudowy.

Nie znalazłeś interesującej Cię usługi? Twój problem jest bardziej skomplikowany? Zajrzyj na Plac Konstytucji 5 lub zadzwoń pod numer telefonu 22 290 41 14 – gwarantujemy, że nie pozostawimy Cię bez odpowiedzi.

 


ZAUFALI NAM