Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać przed oddaniem telefonu iPhone do naprawy

Urządzenia marki Apple cieszą się coraz większą popularnością i znane są ze swojej niezawodności. Te elektroniczne urządzenia mogą ulec awarii z wielu powodów. Pęknięte szkło wyświetlacza, zalanie czy trzeszczący głośnik to częste problemy posiadaczy iPhone'ów i iPadów. Najlepiej zanieść swoje urządzenie do profesjonalnego punktu naprawczego.

Zanim zaczniemy udzielać porad, warto wyjaśnić, czym jest naprawa gwarancyjna, a czym pogwarancyjna.

Naprawa gwarancyjna

Producent udziela gwarancji na produkt. Produkty Apple objęte są roczną gwarancją. Jest ona uregulowana w Kodeksie Cywilnym, a producent ma pełną swobodę w ustalaniu jej zakresu i czasu trwania.

Na oficjalnej stronie producenta czytamy:

Ograniczona gwarancja Apple obejmuje produkty i akcesoria Apple w zakresie wad produkcyjnych, które wystąpią w ciągu roku od daty zakupu.....

...Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych przypadkowymi lub nieautoryzowanymi modyfikacjami.

Gwarancja może być realizowana z dowodem zakupu lub w ciągu roku od aktywacji urządzenia, nawet jeśli nie masz dowodu zakupu.

Naprawy w ramach gwarancji są całkowicie bezpłatne, pod warunkiem, że urządzenie nie uległo uszkodzeniu mechanicznemu, zalaniu lub samemu sobie.

Apple stworzyło sieć autoryzowanych serwisów i salonów, które mogą przyjmować urządzenia i wysyłać je do naprawy w ramach gwarancji. Czas od momentu oddania sprzętu do momentu jego dotarcia po naprawie może wynosić od kilku dni do dwóch tygodni.

Naprawy po zakończeniu gwarancji

Jeśli gwarancja wygasła, lub urządzenie zostało uszkodzone w wyniku zalania lub innych przyczyn, najlepiej oddać urządzenie do iClinica. Naprawa ta jest usługą płatną, ale zyskujemy również szereg dodatkowych korzyści, takich jak czas (wymiana lub wymiana ekranu, szkła lub większości części w naszym serwisie trwa około godziny ).

O czym należy pamiętać podczas zwrotu telefonu?

  1. Jeśli wybierzesz naprawę gwarancyjną, Twój telefon musi być aktywowany lub musisz mieć dowód zakupu urządzenia. Naprawy pogwarancyjne nie wymagają dowodu zakupu ani karty gwarancyjnej.
  2. Niestety najlepszy jest zwrot urządzenia w oryginalnym pudełku. Telefon w środku będzie "latał" i odbijał się od ścian, jeśli usuniesz niektóre elementy. Dodatkowo wiele z tych opakowań jest dostępnych na stronie internetowej. Wyglądają one tak samo, więc łatwo je zgubić. Dostępne są również dodatkowe akcesoria, takie jak ładowarki czy słuchawki. Przedmioty te nie są niezbędne do zdiagnozowania usterki, a mogą utrudniać pracę serwisu i stwarzać zagrożenie.
  3. Autoryzowane Centra Serwisowe wymazują zawartość telefonu. Jeśli chcesz zachować jakieś pliki, warto zrobić ich kopię zapasową w iCloud , lub skopiować je na komputer za pośrednictwem iTunes. Zapytaj swój serwis pogwarancyjny o ich działanie. Na przykład nasz serwis nie jest przeznaczony do ingerencji w pliki klienta i nie ma szans na ich utratę.
  4. Jeśli zawartość telefonu nie jest czysta, to podaj kod odblokowujący. Jest to wymagane, aby zapewnić gwarancję wykonanej usługi oraz przetestować telefon przed i po wykonaniu naprawy. Czy naprawdę chcesz, aby wysłano Ci zepsute urządzenie? ??? ?
  5. Nie zapomnij wyjąć karty SIM
  6. Należy ubezpieczyć przesyłkę, jeśli wysyłasz urządzenie Serwis Apple w innym mieście. Furgonetka.pl może pomóc Ci zaoszczędzić tysiące, oferując usługi kurierskie. Wszystkie zamówienia wysyłane przez naszego kuriera są ubezpieczone do kwoty 3000 zł

Teraz możesz bezpiecznie oddać urządzenie w ręce profesjonalistów, którzy zdiagnozują problem i go naprawią. Dzięki temu serwis będzie działał sprawniej i zabezpieczy Twoje interesy. Zachęcamy do korzystania z usług w naszych serwisach (zobacz nasze serwisy) lub do skorzystania z formularza na tej stronie z opcją otrzymania darmowego kuriera!

Co powinienem zrobić przed przyniesieniem iPhone'a do serwisu?

Zanim przyniesiesz swojego iPhone'a do serwisu, pamiętaj, aby wykonać poniższe kroki. Dzięki temu cały proces będzie znacznie łatwiejszy i szybszy. Oto te kroki:

  • Utwórz kopię zapasową iPhone'a.

  • Jeśli bateria wymaga wymiany, przynieś iPhone 'a do centrum serwisowego. Powinien on być naładowany do max. 30%.

  • Niektóre punkty serwisowe, zwłaszcza autoryzowane, mogą wymagać dowodu zakupu. Dowiedz się, czy przed oddaniem iPhone 'a do naprawy wymagana jest kopia dowodu zakupu.

  • Przygotuj hasło chroniące Twoje konto Apple ID. Hasło to jest potrzebne do dokonywania napraw lub usuwania danych z urządzenia.

Te zalecenia pomogą Ci szybko i sprawnie serwisować iPhone'a. Dzięki temu unikniesz opóźnień i zmniejszysz szansę na utratę ważnych danych.

Czy do korzystania z usługi potrzebna jest karta SIM, ładowarka lub słuchawki?

Nie musisz przynosić ze sobą do serwisu karty SIM, ładowarki ani słuchawek. O ile akcesoria nie wymagają naprawy, nie musisz ich przynosić. Warto nie zdejmować osłony ekranu lub etui przed przyniesieniem iPhone 'a do serwisu.

Dlaczego tak ważne jest posiadanie kopii zapasowej iPhone'a przed jego naprawą?

Dobrym pomysłem, o ile iPhone jest sprawny i nadaje się do bootowania, jest wykonanie jego kopii zapasowej przed przyniesieniem go do serwisu. Dlaczego. Ponieważ centra serwisowe często czyszczą zawartość smartfona. Jeśli nie stworzysz wcześniej kopii zapasowej, możesz stracić wszystkie ważne dane (zdjęcia i filmy itp.). Dobrym pomysłem jest zresztą regularne tworzenie kopii zapasowych, aby mieć pewność, że wszystkie ważne dane masz zabezpieczone na wielu urządzeniach i że nie stracisz ich w wyniku awarii telefonu.

Jeśli podczas naprawy nie uda się usunąć danych z iPhone'a, podaj serwisantowi kod odblokowujący lub klucz aktywacyjny. Dzięki temu serwisanci będą mogli szybko przetestować urządzenie po naprawie. Jeśli iPhone był połączony z zegarkiem Apple Watch lub innym urządzeniem Apple, należy je odłączyć przed oddaniem telefonu do serwisu.